Measurement
To bad, but this page is all in Dutch.....
 

| Chassis | afmetingen | inhouden | electrisch | rijprestaties | transmissie |

 

afmetingen chassis

Wielbasis 2400 mm
draaicircel 11 m ( 9,6 m voor de 1302/1303 )
bodemvrijheid 152 mm
spoorbreedte voor met trommelrem 1310 mm
spoorbreedte voor met schijfrem 1316 mm
spoorbreedte achter 1350 mm
toespoor 2 tot 4,5 mm ( leeg )
CW-waarde 0,48
wielvlucht 30' ( +/_ 20' leeg )
velgen 4 J x 15
banden 5.60 - 15 4PR

 

afmetingen

  limousine cabriolet VW 1200
lengte 430 mm 430 mm 470 mm
breedte 1550 mm 1550 mm 1550 mm
hoogte 1500 mm 1500 mm 1500 mm
bodemvrijheid 152 mm 152 mm 150 mm
lediggewicht 820 kg 870 kg 760 kg
belasting (toelaatbaar) 380 kg 360 kg 380 kg
belasting (totaal) 1200 kg 1230 kg 1140 kg
voorasbelasting 490 kg 500 kg 490 kg
achterasbelasting 730 kg 740 kg 710 kg
aanhanger (geremd) 500 kg 500 kg 500 kg
aanhanger (ongeremd) 400 kg 400 kg 400 kg
dakbelasting 50 kg 50 kg 50 kg
frontaal opp.  (m2) 1,80 m2 1,80 m2 1,75 m2

 

Inhoud

Benzinetank 40 liter
carter 2,5 liter
achteras + versnellingsbak 2,5 liter
remmen 0,25 liter
oliebadfilter 0,25 liter ( 1500 motor - 0,4 liter )
ruitensproeiertankje 1 liter
kofferbak 25 m3
" kattebak " 14 m3

 

Electrische installatie

 

VW 1200

VW 1300

Bedrijfsspanning 12 V 6V
Accu 36 Ah 66 Ah
Startmotor 0,7 pk 0,5 pk
Dynamo max. 30 ampère max. 45 ampère
Stroomverdeler onderdrukregeling
ontstekingsvolgorde 1 - 4 - 3 - 2
ontstekingstijdstip 7,5° vóór het b.p.d.
contactpuntafstand 0,4 mm
bougies BOSCH W145T1 - CHAMPION L95Y
bougiedraad 14 mm
electrodenafstand 0,7 mm

 

rijprestaties

  1200 motor 1300 motor 1500 motor 1600 motor
max. snelheid 115 km/u 120 km/u 125 km/u 130 km/u
acceleratie 0-80 18 sec. 14 sec. 13 sec. 13 sec.
klimvermogen        
1e versnelling 41 % 44 % 46 % 45 %
2e versnelling 21 % 23 % 24 % 23 %
3e versnelling 12 % 12,5 % 13 % 13 %
4e versnelling  7 %  8,0 %  8 %   8%

 

transmissie

overbreng- verhouding 1939 - 1953 1953 - 1961 1961 - 1978 1302 / 1303
1e versnelling 3,60:1 3,60:1 3,80:1 3,78:1
2e versnelling 2,07:1 1,94:1 2,06:1 2,06:1
3e versnelling 1,25:1 1,22:1 1,32:1 1,26:1
4e versnelling 0,80:1 0,82:1 0,89:1 0,93:1
achteruit 6,60:1 4,63:1 3,61:1 3,61:1